Label

Dikuasakan oleh Blogger.

Isnin

12 Photo ATM di Greece Diserbu

Ekonomi Greece telah sampai ke puncak kejatuhan setelah sekian lama nazak. Dengan hutang negara yang berbilion ditanggung sehingga kini menyebabkan tekanan keatas ekonomi negara semakin meningkat. 

Hari ini rakyat Greece berpusu-pusu mengeluarkan duit dari Bank-bank negaranya dan ini memberikan keadaan tidak stabil kepada seluruh bank disana. Anda fikir Bank yang kita membuat simpanan, mempunyai duit di dalamnya? Jawapannya. dari jumlah duit yang kita simpan just ada hanyalah 10% dari simpanan kita!!

90% lagi??? tanyalah BANK k!!!!!

This weekend, there were long lines at automated teller machines across Greece after Greek Prime Minister Alexis Tsipras called for a referendum late Friday night to be held on July 5 to address an ultimatum from its European creditors. 

 Reuters reported that the lines on Saturday were so long that more than one-third of the ATMs ran out of euros and had to be replenished, a process that can take a couple of hours. 

 In an effort to prevent further capital outflows and deposit withdrawals the Greek banks will reportedly be closed “from Monday.”
















Sumber berita Business Insider

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

Blogger news

Blogroll

About